Výber toho správneho zamestnávateľa nie je jednoduchá záležitosť. Súčasná situácia na pracovnom trhu je však priaznivá pre zamestnancov. Pracovných ponúk je viac než uchádzačov o prácu, niektorí z nás si teda môžu vyberať. Lenže otázka znie, podľa čoho?
Podľa svojej profesie
Samozrejme, každý si vyberá predovšetkým podľa svojej profesie. Pre niekoho je tento výber veľmi široký, pre iných naopak veľmi úzky. Účtovník či účtovníčka môžu pracovať takmer kdekoľvek, potrebuje ich každá firma či organizácia. Naproti tomu špecialista na rámovanie obrazov si nájde uplatnenie len v špecificky zameranej firme.
Podľa predmetu činnosti
Ako sme už naznačili, profesia uchádzačov väčšinou korešponduje s predmetom činnosti budúceho zamestnávateľa. Niekoho lákajú výrobné firmy zamerané napríklad na kuchyne na mieru či diamantové kotúče, iní zas dávajú prednosť sektoru služieb napríklad v cestovnom ruchu a ďalší preferujú prácu v poľnohospodárstve.
Podľa platu a benefitov
Toto kritérium je u mnohých na prvom mieste. Ale pozor, nejde len o výšku samotného platu, dôležité sú aj ďalšie benefity. Samozrejmosťou by mali byť adekvátne pracovné náradie a zabezpečenie bezpečnosti práce. Pridanou hodnotou môže byť dovolenka navyše, bezplatné jazykové kurzy, športové a kultúrne poukazy a podobne.
Podľa miesta pôsobenia
Aj toto kritérium je dôležité. Niekto je natoľko flexibilný, že nemá problém pre prácu zmeniť svoje trvalé bydlisko. Práca je prioritou, pre ktorú sa neváha ani presťahovať alebo za ňou dochádzať niekoľko kilometrov. Je však aj veľa takých, ktorí si to nemôžu dovoliť napríklad kvôli svojej rodine a uprednostňujú prácu vo svojom bydlisku.
Podľa veľkosti firmy
Na prvý pohľad ide o menej dôležité kritérium, ale nájdu sa aj takí, pre ktorých zohráva svoju rolu. Niekto nerád pracuje pre veľké firmy a organizácie a dáva prednosť menej formálnym malým firmám. U iných je tomu presne naopak.
Podľa dosahu pôsobenia
Podobne je tomu pri dosahu pôsobenia potenciálneho zamestnávateľa. Niekto sa cíti ako ryba vo vode v medzinárodnom prostredí mamutích nadnárodných spoločností, iný zasa vo firmách s lokálnou pôsobnosťou.
Podľa spoločenskej zodpovednosti
Pre čoraz viac ľudí je dôležitá spoločenská zodpovednosť, charita a filantropia. Uplatnenie nachádzajú najmä v dobročinných spolkoch a neziskových organizáciách. Naopak, odmietajú pracovať pre spoločnosti, ktoré nerešpektujú ľudské práva alebo vedome poškodzujú životné prostredie.